Charma

Reklamation - Order Nordic

Uppdaterad

Fyll i information i den delade sheeten Reklamationsärenden Mars - Framåt under fliken order.

Om Brand är antingen Bosch eller Denver ska du inte reklamera produkten. Brand finner du på produktens information på charmas egen dashboard. 


Till nästa steg behöver vi få reda på ordernumret som Order Nordic använder. Om produkten är skickad av Order Nordic direkt kan du se numret under Tracking key på charmas egen dashboard. Det står då order-XXXXXXX [Factcheck]


Om produkten är skickad från Almroths så måste du hitta beställningen på produkten på Orders orderhistorik.
Ändra Orderdatum från till ett tidigare datum (ca 6 månader innan) samt avbocka Visa endast öppna order. Fyll i raden Art nr: med den reklamerade produktens Supplier Article ID*, som du finner på charmas dashboard om du klickar på produkten i själva ordern.


Sökresultatet bör se ut ungefär som bilden ovan. Klicka på den den ordern som stämmer bäst överens orderdatumet som står på charmas dashboard. Se så att produkten du söker efter finns där. Längst upp till vänster står det fetmarkerat Order XXXXXXX, numret behöver du för att reklamera produkten till order.se.

Maila rma@order.se och skriv som subject RMA - Ordernummer,
tex RMA - 7913934

Själva texten kan se ut något som nedan.

Hej!

En kund till oss har reklamerat sina in-ears hörlurar

Vårt kundnummer: 10551
Vår referens: 52251
Kontaktperson: Josef Anbäcken
Order Nordic - Ordernummer: 7913934
Art. nr: CHTW400
Felbeskrivning från kund

Lyckan blev ganska kortvarig. Jag har använt dessa ett tiotal gånger men den ena stängdes av hela tiden och nu förstår jag varför. Se bifogad bild.

Se bifogad bild.

Tack på förhand!


Vårt kundnummer ska alltid vara 10551, det är vårt kundnummer hos order.se
Vår referens är ordernumret på beställningen internt hos charma, som du finner på vår dashboard.
Kontaktperson är ditt namn, om det var otydligt.
Order Nordic - Ordernummer är samma nummer som du skrev i subject/ämnesraden.
Art. nr är artikelnumret som order.se använder, det vi kallar för Supplier Article ID.
Felbeskrivning från kund är beskrivningen som kunden angivet. Du får ändra den något om du känner att den är otydlig eller vag.

Reklamationer gentemot order.se är väldigt smidiga och krediteras i stort sett alltid.

warning Created with Sketch.